Regulamin Rady Rodziców

 

Regulamin Rady Rodziców
Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Marii Skłodowskiej - Curie w Łobzie
 
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Niniejszy regulamin działalności Rady Rodziców zostaje ustalony na podstawie art. 53 i 54 ust. 4 ustawy z dnia 11 kwietnia 2007 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz Statutu Szkoły.
Rozdział II
Zakres i przedmiot działania
§ 2
1.      Rada Rodziców jest społecznym organem reprezentującym wszystkich rodzi­ców uczniów szkoły.
2.      Rada Rodziców współpracuje z dyrektorem szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim oraz organizacjami (z wyjątkiem organizacji politycznych) działającymi w szkole, a w szczególności z organizacjami harcerskimi, których celem statutowym jest działalność wychowawcza albo rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły.
Rozdział III
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do Rady Oddziału i Rady Rodziców Szkoły
§ 3
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do rad oddziałowych:
1.      Wybory do rad oddziałowych przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
2.      Termin pierwszego zebrania rodziców w oddziałach w każdym roku szkolnym ustala dyrektor szkoły.
3.      Podczas zebrań oddziałowych rodzice wybierają rady oddziałowe składające się z trzech rodziców uczniów danego oddziału.
4.      W wyborach do rad oddziałowych, jednego ucznia może reprezentować tylko jeden rodzic.
5.      Wybory do rad oddziałowych przeprowadza się w głosowaniu tajnym.
6.      Wybory do rady oddziałowej na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym przeprowadza wychowawca oddziału.
7.      Zadania wychowawcy oddziału podczas wyborów do rady oddziałowej:
a)       powołanie komisji skrutacyjnej,
b)       przyjmowanie zgłoszeń kandydatur,
c)        nadzorowanie przebiegu głosowania,
d)       podanie wyników głosowania.
8.      Zadania komisji skrutacyjnej
a)       przygotowanie kart do głosowania,
b)       przeprowadzenie głosowania,
c)        policzenie głosów i przekazanie wyników głosowania przewodniczącemu.
9.      Członek komisji skrutacyjnej nie może kandydować do rady oddziałowej.
10.Zgłoszenia kandydatów do rady oddziałowej mogą dokonać jedynie rodzice, którzy przybyli na zebranie.
11.Kandydat do rady oddziałowej musi wyrazić zgodę na kandydowanie.
12.Wybory do rady oddziałowej odbywają się przy nieograniczonej liczbie kandydatów zgłoszonych przez rodziców, przy czym liczba kandydatów nie może być mniejsza niż trzech.
13.W głosowaniu bierze udział tylko jeden rodzic danego ucznia.
14.Rodzic, który ma w szkole więcej niż jedno dziecko, może reprezentować tylko jeden oddział
15.Głosowanie odbywa się na przygotowanych kartach do głosowania.
16.Na karcie do głosowania wpisuje się nazwisko swojego kandydata.
17.Za wybranych do rady oddziałowej uważa się trzech pierwszych kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów.
18.W przypadku równej liczby głosów otrzymanych przez kandydatów, przeprowadza się kolejną turę głosowania.
§ 4
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów przedstawiciela do Rady Rodziców:
1.      Wybory przedstawiciela danego oddziału do Rady Rodziców przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
2.      Do Rady Rodziców wybiera się jednego przedstawiciela rodziców z danego oddziału.
3.      W wyborach przedstawiciela danego oddziału do Rady Rodziców, jednego ucznia może reprezentować tylko jeden rodzic.
4.      Zebrani decydują, czy przedstawiciela wybierają spośród RO, czy będzie on wybierany w osobnym trybie.
5.      Wybory przedstawiciela oddziału do Rady Rodziców przeprowadza się w głosowaniu jawnym.
6.      W głosowaniu jawnym rodzice głosują przez podniesienie ręki.
Jeśli zadecydowano o wyborze przedstawiciela przez wszystkich rodziców, tryb danego postępowania określa paragraf 4.
Rozdział IV
 Cele, zadania i kompetencje Rady Rodziców
§ 5
Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności.
1. Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców oraz podejmowanie działań mających na celu doskonalenia statutowej działalności szkoły, a także wnioskowanie do innych organów szkoły w tym zakresie.
2.      Szczególnym celem Rady Rodziców jest działanie na rzecz opiekuńczej funkcji szkoły.
3.      Zadaniem Rady Rodziców jest w szczególności:
1)       pobudzanie i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań szkoły,
2)       gromadzenie funduszy niezbędnych dla wspierania działalności szkoły, oraz ustalanie zasad wydatkowania tych funduszy,
3)       zapewnienie rodzicom, we współdziałaniu z innymi organami szkoły, rzeczywistego wpływu na działalność szkoły, wśród nich zaś:
-       znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych w szkole i w klasie,
-       uzyskania rzetelnej informacji na temat swego dziecka i jego postępów lub trudności,
-        znajomość  zasad  oceniania, klasyfikowania  i promowania uczniów,
-       uzyskania porad w sprawie wychowania i dalszego kształcenia swych dzieci,
-        wyrażanie i przekazywanie  opinii  na temat  pracy szkoły,
-         określanie  zasad działania  ogółu rodziców  oraz Rady Rodziców.
 
§ 6
1.      Rada Rodziców opiniuje przedstawiony przez Radę Pedagogiczną odpowiednio zestaw programów wychowania przedszkolnego lub szkolny zestaw programów nauczania i szkolny zestaw podręczników.
2.      W uzasadnionych przypadkach, Rada Rodziców może wystąpić do Rady Pedagogicznej o dokonanie zmian odpowiednio w zestawie programów wychowania przedszkolnego, szkolnym zestawie programów nauczania lub szkolnym zestawie podręczników, z tym że zmiana w tych zestawach nie może nastąpić w trakcie roku szkolnego.
§ 7
1.      Rada Rodziców opiniuje program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły.
2.      Rada Rodziców może występować z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły. Z wnioskami i opiniami może występować do:
a)    dyrektora szkoły,
b)    rady szkoły,
c)     samorządu uczniowskiego,
d)    organu prowadzącego szkołę,
e)    organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
 
 
§ 8
1.      Rada Rodziców wyraża pisemną opinię o pracy nauczyciela przed sporządzeniem przez dyrektora szkoły oceny dorobku zawodowego.
2.      Rada Rodziców powinna przedstawić swoją opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego nauczyciela.
3.      Nieprzedstawienie opinii Rady Rodziców nie wstrzymuje postępowania.
§ 9
1.      Rada Rodziców w porozumieniu z dyrektorem szkoły określenia wzór obowiązującego na terenie szkoły jednolitego stroju dla uczniów.
2.      Rada Rodziców opiniuje wprowadzenie przez dyrektora szkoły obowiązku noszenia przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju.
3.      Rada Rodziców w porozumieniu z dyrektorem szkoły określa sytuacje, w których przebywanie ucznia na terenie szkoły nie wymaga noszenia przez niego jednolitego stroju ze względu na szczególną organizację zajęć dydaktyczno-wychowawczych w określonym dniu lub dniach.
§ 10
1.      Rada Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną uchwala program wychowawczy szkoły obejmujący wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowane przez nauczycieli.
2.      Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie programu wychowawczego, program ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad szkołą.
3.      Program wychowawczy ustalony przez dyrektora szkoły obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
§ 11
1.      Rada Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną uchwala program profilaktyki dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmujący wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców.
2.      Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie programu profilaktyki, program ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad szkołą.
3.      Program profilaktyki ustalony przez dyrektora szkoły obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
§ 12
Rada Rodziców na wniosek dyrektora szkoły opiniuje podjęcie działalności w szkole przez stowarzyszenie lub inną organizację, a w szczególności organizacje harcerskie, których celem statutowym jest działalność wychowawcza albo rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły.
§ 13
Rada Rodziców opiniuje projekt planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.
Rozdział V
Ogólne zasady działania Rady Rodziców
§ 14
1.      Pierwsze zebranie Rady Rodziców zwołuje dyrektor szkoły w terminie do 30 września danego roku szkolnego.
2.      Pierwsze zebranie Rady Rodziców otwiera dyrektor szkoły i przewodniczy mu do czasu wybrania przewodniczącego Rady Rodziców.
§ 15
1.      Wybory przewodniczącego Rady Rodziców przeprowadza się w głosowaniu jawnym.
2.      W głosowaniu jawnym członkowie Rady Rodziców głosują przez podniesienie ręki.
3.      Dopuszcza się przeprowadzenie wyborów przewodniczącego Rady Rodziców w głosowaniu tajnym na wniosek członka Rady Rodziców, przyjęty przez Radę Rodziców w głosowaniu jawnym.
4.      Głosowanie tajne przeprowadzenia się w sposób określony w § 4.
5.      Zadania dyrektora szkoły podczas wyborów przewodniczącego Rady Rodziców:
a)    przyjmowanie zgłoszeń kandydatur,
b)    przeprowadzenie głosowania,
c)     policzenie głosów i podanie wyników głosowania.
6.      Zgłoszenia kandydatów na przewodniczącego Rady Rodziców mogą dokonać jedynie członkowie Rady Rodziców, którzy przybyli na zebranie.
7.      Kandydat na przewodniczącego Rady Rodziców musi wyrazić zgodę na kandydowanie.
8.      Wybory przewodniczącego Rady Rodziców odbywają się przy nieograniczonej liczbie kandydatów zgłoszonych przez członków Rady Rodziców.
9.      Za wybranego przewodniczącego Rady Rodziców uważa się kandydata, który uzyskał największą liczbę głosów.
10. W przypadku otrzymania przez kandydatów równej największej liczby głosów o wyborze przewodniczącego Rady Rodziców rozstrzyga kolejna tura wyborów.
11. Wybrany przewodniczący Rady Rodziców prowadzi dalszą częścią zebrania.
 
 
§ 16
1.      W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału.
2.      W posiedzeniu Rady Rodziców może brać udział z głosem doradczym dyrektor szkoły lub inna upoważniona przez niego osoba.
3.      W zebraniach Rady Rodziców mogą brać udział z głosem doradczym osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Rodziców.
4.      Osoby zaproszone uczestniczą w tej części zebrania Rady Rodziców, która dotyczy ich zakresu spraw.
5.      Osoby zaproszone, nie będące członkami Rady Rodziców, nie biorą udziału w głosowaniach.
§ 17
1.      Rada Rodziców na pierwszym zebraniu, oprócz przewodniczącego wybiera:
a)    zastępcę przewodniczącego,
b)    sekretarza,
c)     skarbnika,
d)    komisję rewizyjną.
2.      Wybory sekretarza, skarbnika i komisji rewizyjnej przeprowadza przewodniczący Rady Rodziców zgodnie z paragrafem 19 
3.      W celu bieżącego kierowania pracą Rady Rodziców w okresie między zebraniami powołuje się prezydium Rady Rodziców.
4.      W skład prezydium Rady Rodziców wchodzi przewodniczący, sekretarz oraz skarbnik Rady Rodziców.
5.      Rada Rodziców może powołać komisje stałe lub zespoły robocze spośród członków RR oraz innych rodziców i osób współuczestniczących .
§ 18
1.      Komisja rewizyjna Rady Rodziców składa się z trzech osób.
2.      Wybory komisji rewizyjnej Rady Rodziców przeprowadza się w głosowaniu jawnym.
3.      W głosowaniu jawnym członkowie Rady Rodziców głosują przez podniesienie ręki.
4.      Zadania przewodniczącego podczas wyborów komisji rewizyjnej Rady Rodziców:
a)    przyjmowanie zgłoszeń kandydatur,
b)    przeprowadzenie głosowania,
c)     policzenie głosów i podanie wyników głosowania.
5.      Zgłoszenia kandydatów do komisji rewizyjnej Rady Rodziców mogą dokonać jedynie członkowie Rady Rodziców, którzy przybyli na zebranie.
6.      Kandydaci do komisji rewizyjnej Rady Rodziców musza wyrazić zgodę na kandydowanie.
7.      Wybory do komisji rewizyjnej Rady Rodziców odbywają się przy nieograniczonej liczbie kandydatów zgłoszonych przez członków Rady Rodziców, przy czym liczba kandydatów nie może być mniejsza niż trzech.
8.      Za wybranych do komisji rewizyjnej Rady Rodziców uważa się trzech pierwszych kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów.
9.      W przypadku otrzymania przez kandydatów równej największej liczby głosów o wyborze do komisji rewizyjnej Rady Rodziców rozstrzyga kolejna tura wyborów.
10. Członkowie komisji rewizyjnej Rady Rodziców wybierają spośród siebie przewodniczącego.
§ 19
Kadencja Rady Rodziców trwa jeden rok szkolny.
Posiedzenia RR odbywają się w terminach ustalonych w harmonogramie spotkań, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał oraz w miarę potrzeb.
Rozdział VII
Szczegółowe zasady działania Rady Rodziców
Prawa i obowiązki RR
§ 20
1.      Zadania przewodniczącego Rady Rodziców:
a)    reprezentowanie Rady Rodziców na zewnątrz,
b)    kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców, w tym działalnością finansowo-gospodarczą,
c)     przygotowanie zebrania Rady Rodziców, które polega w szczególności na opracowaniu projektu porządku zebrania oraz zawiadomieniu członków Rady Rodziców o terminie zebrania – z uwzględnieniem daty i godziny rozpoczęcia oraz o miejscu i proponowanym porządku zebrania,
d)    prowadzenie zebrań Rady Rodziców oraz Prezydium,
e)    opracowanie projektu planu działalności Rady Rodziców wraz z planem finansowym na dany rok szkolny,
f)       przekazywanie dyrektorowi szkoły oraz innym organom szkoły, organowi prowadzącemu szkołę lub organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny nad szkołą opinii i wniosków wypracowanych przez Radę Rodziców,
g)    podpisywanie uchwał Rady Rodziców,
h)     monitorowanie stopnia realizacji podjętych uchwał przez Radę Rodziców,
i)       informowanie Rady Rodziców o stopniu realizacji podjętych uchwał,
j)       podpisywanie protokołów z zebrań Rady Rodziców oraz Prezydium.
2.      Zadania sekretarza Rady Rodziców:
a)     zapewnienie właściwej organizacji pracy Rady Rodziców,
b)     opracowanie harmonogramu prac i zebrań Rady Rodziców,
c)     organizacyjne przygotowanie zebrań Rady Rodziców oraz Prezydium,
d)     protokołowanie zebrań Rady Rodziców oraz Prezydium,
e)     prowadzenie korespondencji i dokumentacji Rady Rodziców oraz Prezydium.
3.      Zadania skarbnika Rady Rodziców:
a)     prowadzenie działalności finansowo-gospodarczej Rady Rodziców,
b)     wypełnianie obowiązków określonych prze­pisami prowadzenia gospodarki finansowej i rachunkowości.
4.      Zadania komisji rewizyjnej Rady Rodziców:
a)     kontrolowanie realizacji uchwał Rady Rodziców,
b)     kontrolowanie gromadzenia i wydatkowania funduszy Rady Rodziców, pod względem zgodności z przepisami dotyczącymi zasad prowadzenia gospodarki finansowej i rachunkowości,
c)     kontrolowanie gospodarki majątkowej Rady Rodziców,
d)     składanie rocznych sprawozdań ze swych prac wraz z wnioskami pokontrolnymi.
5.      Zadania Prezydium Rady Rodziców:
a)     bieżące kierowanie pracą Rady Rodziców w okresie między zebraniami,
b)     odbywanie zebrań w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na dwa miesiące,
c)      koordynowanie działalności rad oddziałowych rodziców,
d)     zatwierdzanie planu działalności Rady Rodziców wraz z planem finansowym na dany rok szkolny,
e)     zatwierdzanie harmonogramu prac i zebrań Rady Rodziców,
f)        decydowanie o działalności finansowo-gospodarczej Rady Rodziców,
g)     składanie okresowych sprawozdań z działalności na ogólnym zebraniu rodziców.
§ 21
Prawa i obowiązki członka Rady Rodziców:
1.      Członek Rady Rodziców ma prawo do:
a)      czynnego udziału w zebraniach Rady Rodziców,
b)      składania wniosków i projektów uchwał,
c)      udziału w pracach w stałych lub doraźnych komisjach powołanych przez Radę Rodziców.
2.      Członek Rady Rodziców zobowiązany jest do:
a)      czynnego uczestnictwa w zebraniach Rady Rodziców i jej komisjach, do których został powołany,
b)      nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu Rady Rodziców, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły,
c)      realizacji i przestrzegania uchwał i postanowień Rady Rodziców.
3.      W szczególnych przypadkach losowych członek Rady Rodziców może być zwolniony z udziału w zebraniu, za zgodą przewodniczącego.
4.      Nieobecny członek Rady Rodziców na zebraniu, zobowiązany jest do zaznajomienia się z protokołem i uchwałami przyjętymi na zebraniu.
§ 22
1.      Porządek zebrania zatwierdza Rada Rodziców.
2.      Głosowanie w sprawie porządku zebrania odbywa się po otwarciu przez przewodniczącego zebrania i stwierdzeniu jego prawomocności (quorum)[1].
3.      Bezpośrednio przed głosowaniem w sprawie porządku zebrania, członkowie Rady Rodziców mogą zgłaszać propozycje zmian w porządku zebrania.
4.      Propozycje zmian w porządku zebrania może również złożyć przewodniczący.
5.      Propozycje zmian w porządku zebrania przewodniczący poddaje pod głosowanie Rady Rodziców.
Rozdział VIII
Tryb podejmowania uchwał
§ 23
1.      Wnioski Rady Rodziców przyjmowane są w drodze uchwał.
2.      Uchwały Rady Rodziców podejmowane są zwykłą większością głosów.
3.      Przez zwykłą większość głosów należy rozumieć taką liczbę głosów "za", która przewyższa co najmniej o jeden głos liczbę głosów "przeciw". Pomija się głosy "wstrzymujące się".
§ 24
1.      Uchwały Rady Rodziców podejmowane są w głosowaniu jawnym.
2.      Uchwały Rady Rodziców mogą być podejmowane w głosowaniu tajnym, po przyjęciu w głosowaniu jawnym formalnego wniosku w sprawie tajności głosowania.
3.      W głosowaniu tajnym członkowie Rady Rodziców głosują kartami do głosowania przygotowanymi przez sekretarza Rady Rodziców.
4.      Głosowanie tajne przeprowadza trzyosobowa komisja skrutacyjna, wybrana spośród członków Rady Rodziców.
§ 25
1.      Głosowanie jawne przeprowadza przewodniczący Rady Rodziców.
2.      W głosowaniu jawnym członkowie Rady Rodziców głosują przez podniesienie ręki.
3.      W przypadku równej liczby głosów o podjęciu uchwały decyduje głos przewodniczącego.
§ 26
Jeżeli uchwały i inne decyzje Rady Rodziców są sprzeczne z obowiązującym prawem, dyrektor szkoły zawiesza ich wykonanie.
Rozdział IX
Dokumentowanie zebrań
§ 27
Z zebrania Rady Rodziców sporządza się protokół w protokolarzu
§ 28
1.      Protokolantem zebrania jest sekretarz Rady Rodziców.
2.      Protokół z zebrania Rady Rodziców powinien zawierać:
a)     numer i datę zebrania,
b)     numery podjętych uchwał,
c)     stwierdzenie prawomocności posiedzenia, tzw. quorum,
d)     wykaz osób uczestniczących w zebraniu z głosem doradczym (jeżeli takie w zebraniu uczestniczyły),
e)     zatwierdzony porządek zebrania,
f)       stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania,
g)     przebieg zebrania (streszczenie wystąpień i dyskusji),
h)     treść zgłoszonych wniosków,
i)       podjęte uchwały i wnioski,
j)        podpisy przewodniczącego i protokolanta.
§ 29
1.      Protokoły z zebrań Rady Rodziców numerowane są w ramach roku szkolnego.
2.      Treść uchwał Rady Rodziców wpisuje się w całości do księgi protokołów.
3.      Księga protokołów nie może być wynoszona poza budynek szkoły.
4.      Prawo wglądu do protokołów zebrań Rady Rodziców mają upoważnieni pracownicy organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą i organu prowadzącego.
§ 30
1.      Za przechowywanie księgi protokołów Rady Rodziców odpowiedzialny jest dyrektor szkoły.
§ 31
1.      Protokół z poprzedniego zebrania Rady Rodziców przyjmuje się na następnym zebraniu.
2.      Przyjęte przez Radę Rodziców poprawki i uzupełnienia do protokołu z poprzedniego zebrania umieszcza się w protokole zebrania, na którym poprawki i uzupełnienia zostały przyjęte.
3.      Poprawki i uzupełnienia do protokołu umieszcza wyłącznie protokolant.
§ 32
1.      Protokoły z zebrań komisji powołanych przez Radę Rodziców stanowią dokumentację pracy Rady Rodziców.
2.      Za przechowywanie protokołów z zebrań komisji odpowiedzialny jest dyrektor szkoły.
Rozdział X
Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców
Fundusze Rady Rodziców
§ 33
1.      Fundusze Rady Rodziców pochodzą z dobrowolnych składek rodziców.
2.      Rada Rodziców podejmuje działania na rzecz pozyskania funduszy z
dochodowych imprez organizowanych przez szkołę oraz innych źródeł.
- wpłat osób fizycznych, organizacji, instytucji, fundacji
3. Wysokość składki ustala się na początku każdego roku szkolnego.
4. Wydatkowanie odbywa się na podstawie preliminarza wydatków zatwierdzonego przez RR.
 
§ 34
1.      Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone w szczególności na:
a)    poprawę bazy materialnej szkoły,
zakup książek do biblioteki, środków dydaktycznych i sprzętu technicznego.
dofinansowanie konkursów i imprez o charakterze ogólnoszkolnym oraz konkursów i imprez sportowych.
dofinansowanie części kosztów wyjazdów uczniów i uch opiekunów na konkursy i zawody
dofinansowanie zajęć pozalekcyjnych i kół zainteresowań
b)    wspomaganie procesu dydaktycznego szkoły,
c)     wycieczki szkolne,
d)    imprezy szkolne,
e)    nagrody
Nagroda dla klasy, która zbierze największą sumę składek na RR w przeliczeniu na jednego ucznia – dofinansowanie na cele klasy (wycieczki, imprezy klasowe).Wysokość nagrody ustalana jest każdorazowo przez Radę Rodziców w zależności od środków, jakimi RR dysponuje.
f)       zapomogi,
g)    obsługę finansową Rady Rodziców,
h)     pokrywanie innych uzasadnionych wydatków na rzecz uczniów,
i)       pokrywanie innych uzasadnionych wydatków związanych ze szkołą.
2.      Do podejmowania środków finansowych z konta Rady Rodziców upoważnieni są:
a)     przewodniczący,
b)     skarbnik.
3.      Wysokość podejmowanych środków finansowych oraz ich przeznaczenie określa Prezydium.
4.      Dokumenty finansowe przed zaksięgowaniem muszą być zatwierdzone i zaakceptowane względem merytorycz­nym i formalnym.
5.      Pisemne wnioski wraz z uzasadnieniem o przyznanie środków finansowych z funduszu Rady Rodziców mogą składać:
a)     dyrektor szkoły,
b)     wychowawcy klas,
c)     pedagog szkolny,
d)     rady oddziałowe,
e)     Samorząd Uczniowski.
§ 35
1.      Gospodarka finansowa Rady Rodziców opiera się na zatwierdzonym przez Radę Rodziców planie finansowym wydatków.
2.      Odstępstwa od zatwierdzonego planu wydatków mogą być do­konane wyjątkowo na podstawie uchwały Rady Rodziców.
§ 36
Na ostatnim zebraniu ogólnym rodziców w danym roku szkolnym skarbnik Rady Rodziców
na pierwszym zebraniu ogólnym RR przedstawia sprawozdanie wydatkowania funduszy Rady Rodziców.
Rozdział XI
Postanowienia końcowe
§ 37
Rada Rodziców używa pieczątki podłużnej o treści: „Szkoła Podstawowa nr 1 ul. Bema 6, 73-150 Łobez, Rada Rodziców”
i numeru konta: 08 9375 1038 26005629 2000 0010
§ 38
1.      Członkowie Rady Rodziców niewywiązujący się z nałożonych na nich obowiązków mogą być odwołani przed upływem kadencji przez oddziałowe ze­branie rodziców.
2.      Na miejsce odwołanych członków Rady Rodziców wybiera się nowych.
§ 39
Rady rodziców mogą porozumiewać się ze sobą, ustalając zasady i zakres współpracy.
§ 40
Regulamin został uchwalony przez Rady Rodziców w dniu 4.11.2010 r. i wchodzi w życie 7 dni od daty uchwalenia.                                                                                                                              
                                                                                
 


[1] quorum – minimalna frekwencja na zebraniu
Wytworzył:
Udostępnił:
Osieczko Ilona
(2012-01-03 16:11:09)
Ostatnio zmodyfikował:
Osieczko Ilona
(2012-01-03 16:12:23)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki